Hogyan tudják felvenni a versenyt a kicsik a nagyokkal?

Így lehet felvenni a kesztyűt

A sikeres vállalatok egyik ismertetője, hogy képesek hatékonyan megszervezni a működésüket, a beszállítókkal és ügyfelekkel való kapcsolattartást. Az elmúlt évtizedekben a nagyvállalatok kiváltsága volt, hogy összetett informatikai rendszerekkel támogassák ezt, azonban a technológia demokratizálódásának köszönhetően ma már a kis- és középvállalalatok előtt is nyitva az út, hogy új szintre emeljék a hatékonyságukat.

Az elmúlt évtizedben megtapasztalt robbanásszerű technológiai fejlődésnek van egy olyan következménye, amiről viszonylag ritkán esik szó, pedig ennek köszönhetően a világ sokmilliónyi mikro-, kis- és középvállalkozása – vagyis „Dávidja” – lehetőséget kapott arra, hogy a siker reményében vegye fel a versenyt a nagy nemzetközi cégekkel, azaz a „Góliátokkal” is. Beköszöntött ugyanis a demokrácia kora az infokommunikációs megoldások területén is, és ma már nem csak a legnagyobb, legtőkeerősebb társaságok engedhetik meg maguknak, hogy a legmodernebb eszközöket, szoftvereket és megoldásokat vessék be hatékonyságuk és ezzel versenyképességük növelésére, hanem a kisebb riválisaik.

Átlátható üzleti folyamatok

Az üzleti siker egyik kulcstényezője, hogy mennyire tudja hatékonyan szervezni a működését, a teljes ellátási láncot, az értékesítést, valamint az ügyfelekkel történő kapcsolattartást egy-egy vállalkozás. Ennek támogatására alkották meg a vállalatirányítási rendszereket, amelyek az évtizedek során folyamatosan bővültek, és a piacvezető szoftvergyártók megoldásai már tényleg képesek egy cég működésének minden területét leképezni és segítségükkel viszonylag egyszerűen végigvihetők az üzleti folyamatok. Az is igaz ugyanakkor, hogy ezek kapcsán általánosan elterjedt, hogy túl nagy és drága rendszerek, így hiába jönnének jól a hatékonyság növelésére, nem engedhetik meg maguknak a kkv-k.

Új lehetőségeket nyit a digitalizáció a kis cégek számára

Az elmúlt néhány évben azonban alapjaiban megváltozott a helyzet, és a már említett demokratizálódás természetesen ezt a területet is elérte. A siker reményében ugyanis egyre több kkv vet be az üzleti folyamatai automatizálására és hatékony követésére is felhőalapú megoldásokat, nem is beszélve arról, hogy számos más területen is élhetnek ezzel a lehetőséggel. A konstrukció lényege, hogy nem kell megvásárolni és telepíteni egy szoftvert a cég számítógépeire, hanem szolgáltatásként lehet igénybe venni különböző megoldásokat, amihez csak internetre, no meg természetesen a havidíj befizetésére van szükség.

Hogy mindez miért éri meg?

Nincs szükség kezdeti nagy beruházásra, vagyis akkor is be tud vezetni modern informatikai megoldást egy vállalkozás, ha nincs erre elkülönített büdzséje, hiszen a fejlesztés eredményeként várhatóan bővülő bevételből lehet fizetni a szolgáltatást. Egy másik komoly előnye a konstrukciónak a skálázhatóság. Ha szezonális hatás, vagy egy nagy megbízás miatt hirtelen megnő az erőforrás igény, akkor azonnal lehet rá reagálni, és amikor elmúlik a rendkívüli időszak, akkor vissza lehet állni a korábbi szintre. Ez jelentős mértékben segíti a költségek kordában tartását, és egyben hatékony eszközt ad a cégek kezébe ahhoz, hogy gyorsan reagáljanak a piaci igények változására, a lehető leghatékonyabb működéssel.

Új lehetőségeket nyitnak a kisvállalkozásoknak a felhő alapú szolgáltatások

Ráadásul egyre többen élnek ezekkel az eszközökkel, egy idén tavasszal közzétett felmérés szerint gyorsan nőtt az elmúlt két évben a felhőtechnológiát használó hazai kis- és középvállalkozások aránya, ami javította a versenyképességet is. Az IT-technológiát használó cégek több mint fele, 54 százaléka használja már működése során ezt a megoldást, míg 2014-ben még csak 40 százalék volt az arányuk.
Új lehetőségeket nyit a digitalizáció

Összességében is elmondható, hogy a digitalizáció jót tesz a kis- és középvállalatoknak. Egy másik, szintén idén tavasszal nyilvánosságra hozott kutatás alapján ugyanis a digitális átalakulás felé komoly lépéseket tett magyar kkv-k 67 százaléka látja úgy, hogy, hogy növekedtek az eladásai, míg a főként papír alapon dolgozó cégeknél ez az arány 54 százalék.

Az IT-eszközöket intenzíven használó cégek 76 százaléka emellett úgy érzékeli, hogy növekedtek az innovációs készségei, míg a többnyire papír alapon dolgozó cégeknél csak 58 százalék ez az arány. A digitális átállást már végrehajtott hazai kisvállalkozások 43 százaléka készül új termék vagy szolgáltatás bevezetésére, miközben ez az arány a zömmel hagyományos eszközökkel dolgozó cégeknél csak 22 százalékos.

A cikk részben az uzletresz.hu honlapról származik.

Wifi router beállítás

Az ügyfélszolgálatunkon elég sokszor felmerül az a kérdés, hogy hogyan kell az otthoni wifi routert beállítani, ezért írtunk egy cikket erről.

Elöljáróban azt kell tudni, hogy minden router beállítási menüje más, még gyártón belül is eltérnek, ezért ez az anyag csak tájékoztató jellegű, és csak a mi ügyfeleinknek szól.

Először is csatlakoztassuk az internet szolgáltatótól jövő kábel a WAN portba, a saját számítógépeinket pedig a LAN portok valamelyikében, ezek sorrendje felcserélhető.

Utána az egyik csatlakoztatott számítógépen nyissunk egy böngészőt, és router dobozán található adminisztrációs felület IP címét írjuk be, pl. 192.168.1.1. Ha az oldal megnyílt, akkor be fogja kérni a felhasználó nevet és jelszót, azt szintén a doboz oldalán találjuk.

Ha sikerült a belépés, akkor kb. az alábbi kép fog fogadni.

status

Válasszuk a gyorsbállítás vagy quick setup menüt.

quicksetup

Utána állítsuk automatára a WAN portot.

quicksetupwan

A vezeték nélküli hozzáférés bállításánál állítsuk be kézzel az egyik csatornát, ne hagyjuk automatán. Változtassuk meg a gyári jelszót.

quicksetupwireless

NE klónozzuk a MAC címet.

quicksetupmacclone

Már csak el kell mentenünk.

quicksetupfinish

Ezek után a router újraindul, és kb. egy perc után már használható is.

Javasolt még az oldalsó menüben a gyári adminisztrációs jelszó megváltoztatása is a system tools menüben.

A mobilinternet gyorsasága a világon

Egy kutatás rávilágított, hogy mobilinternetben jól állunk.

Ugyan sokszor, sok mindenért lehet itthon panaszkodni, de egy mostani kutatás alapján a mobilnet egyáltalán nem tartozik ezek közé. Az OpenSignal ugyanis megvizsgálta, hogy a világ országaiban milyen az elérhető mobilinternet állapota, hazánk pedig igen jól szerepelt. A kutatók 822556 felhasználó adatait dolgozták fel, ennyien telepítették ugyanis az OpenSignal alkalmazását.

ltesebesseg2

A megszerzett információkból kiderült, hogy a legjobban a dél-koreai mobiltulajdonosok jártak, itt ugyanis átlagosan 41 Mbps-os sebességgel süvít az internet. Ezt követi Szingapúr a maga 31 Mbps-os adatával, a dobogó harmadik helyére pedig nagy meglepetésre hazánk állhat fel, hiszen a magyar felhasználók átlagosan 26 Mbps-os sebességű LTE hálózatot élvezhetnek. Összehasonlításképp az Egyesült Államokban ugyanez az érték 12,3 Mbps, míg az angolok 13,7 Mbps-os internettel kell, hogy beérjék.

Fontos tudni, hogy ez az átlagos érték, azaz biztosan van olyan szolgáltató vagy térség, ahol jobbak ezek az értékek, de országokra vetítve ezek az adatok jönnek ki. A magyar értékeket még vonzóbbá teszi, hogy mindeközben például Indiában csak 5,3 Mbps az átlagos hálózati sebesség, azaz egy honlap betöltése is jóval hosszabb idő.

ltesebesseg1

Azt fontos tudni, hogy az értéket az is befolyásolja, hogy az ország területén inkább a 3G vagy 4G hálózat dominál-e, hiszen hiába biztosítják a stabil lefedettséget, előbbi kapcsolat rendkívül le tudja húzni az átlagos letöltési sebességet. Emellett azt is ki kell emelni, hogy a gyors letöltési sebesség egyáltalán nem garantálja, hogy a felhasználók sokat is szörfölnek a világhálón, hiszen például Hollandiában vagy épp Kínában a felhasználók 60%-a leginkább a WiFi hálózatokat veszi igénybe.

Forrás: OpenSignal, Terminal

Hogyan kapcsolódik össze a tárhely a domain névvel

Úgy tapasztaltuk, hogy ez a kérdés igen nagy kavarodást szokott okozni, ezért készítettünk egy tényfeltáró cikket erről. Megnézzük, hogy milyen szereplők vannak, illetve kinek mi a szerepe pontosan.

Domain regisztrátor

Az ő feladata nyilvántartani, hogy melyik domain kié, illetve melyik domain név szerver (DNS) fogja majd a domain zónában lévő adatokat kezelni.

Eredmény: extracom.hu = Extranet Kft (+ az összes szükséges cégadat és kapcsolattartó) = 212.92.23.151 (ez a dns szerver címe)

DNS szolgáltató

Az ő feladata 2 db dns szerver üzemeltetése, ahol megtalálható a domain zóna fájlja, ami tárolja a domain rekordokat. Az elsődleges szerver tárolja a zónát, a másodlagos pedig időnként lemásolja, hogyha az elsődleges szerver nem elérhető, akkor se legyen szolgáltatás kimaradás.

Eredmény: extracom.hu és az összes zóna rekord mutatója, pl. mail.extracom.hu melyik szerverre mutasson.

Tárhely szolgáltató

Az ő feladata a honlaphoz szükséges tartalom (fájlok és adatbázisok) tárolása és publikálása, illetve az ezek feltöltéséhez szükséges (ftp és phpmyadmin) programok biztosítása.

Eredmény: ha beírom a böngészőbe, hogy extracom.hu, akkor látni fogom a honlapot emészthető formában.

Levelezés szolgáltató

Az ő feladata a domain-hez tartozó e-mail címek tárhelyének a biztosítása.

Eredmény: ha bármilyen eszközömről megnézem a levelezésemet, akkor látni fogom azt visszamenőlegesen is. Ha bármelyik eszközöm megsérül, akkor másik eszközről is meg fogom tudni nézni, hiszen az adatok a szerveren vannak.

Mit adunk mi

Egy távközlési szolgáltató a fenti szolgáltatások mindegyikét nyújthatja, vagy külön-külön bármelyiket. Cégünk domain regisztrátori feladatot nem lát el, viszont kapcsolatban vagyunk több regisztrátorral is, így tudunk többszáz féle domain végződést regisztrálni. A többi szolgáltatásunknál hasonlóan járunk el, valamit önállóan végezzük, valamit üzleti partnerek bevonásával, így egy helyen, egy kézből tudjuk Önnek összes szolgáltatást átadni.

Új telefon díjcsomagok, új készülék és bérlési opció, gyik, ajánlás

A telefonszolgáltatás értékesítés kapcsán az elmúlt időszakban történt fejlesztéseknek köszönhetően megújult a szolgáltatási kínálatunk, amely ezáltal – szándékunk szerint – így még inkább versenyképesebbé vált a piaci versenyben.

Új telefon díjcsomagok

A piaci trendeket követve, nálunk is bevezetésre került a korlátlan belföldi vezetékes beszélgetést biztosító csomag. Így már 0 Ft-ért lehet vezetékest hívni, és 8 Ft-ért mobilt. A sokat beszélő, de költségérzékeny felhasználóknak pedig rendkívül vonzó áron ajánljuk a 2 Ft-os vezetékes illetve 5 Ft-os mobil hívást tartalmazó szintén új díjcsomagunkat. Az új csomagokat lásd a fenti menüben.

Készülék bérlési opció

Amennyiben asztali készülékre van szüksége, és azt nem szeretné teljesen áron, egy összegben fizetve megvásárolni, akkor vegye igénybe nagyon kedvező árú készülék bérlési opciónkat már 690 Ft / hónaptól a szolgáltatás mellé. Az új készülékünk nagyon jó hangminőségű, megszakadás nélküli telefonálást tesz lehetővé kedvező áron, lásd fenti menü.

Elektronikus számlázási és számlafizetési kedvezmény

Már telefon szolgáltatásunk is kérhető sárga csekk és számlapostázás nélkül, minden hónapban összesen 500 Ft kedvezménnyel.

Gyakran ismételt kérdések

Honlapunkat a legtöbbször feltett kérdésekkel és válaszokkal bővítettük, bízunk benne, hogy ez az Ön tájékozódását is jobban segítjük, lásd alsó menü.

Új ajánló rendszer

Ha egy új előfizető az Ön ajánlásával (az Ön e-mail címének megadásával) regisztrálódik, akkor kedvezményt írunk jóvá Önnek! Az ajánlott ügyfelek száma nincs korlátozva! Ön is szeretne szabadon, térítés nélkül telefonálni? Keresse munkatársainkat az ügyfélkapuban!